أخبار عاجلة
مواطنة تتعرض لعضة كلب.. وهذا ما أوضحته -

ملحن يتّهم تامر حسني بالسرقة من هو وما هي الأغنية التي قصدها؟!

هاجم الملحن محمود الخيامي، الفنان تامر حسني واتهمه بسرقة أفكاره ومجهوده، وذلك من خلال عرضها في حسابه عبر “فايسبوك”. 

وكتب الخيامي: “لمّا يكون فنان المفروض إنه مشهور ونجم والمفروض إنه زميل رحلة كفاح ونفس الجيل اسمه تامر حسني ويسرق فكرتك ومجهودك وما يقدّرش تعبك وتحاول تتواصل معاه على أساس إنه بيغير رقم تليفونه كل 10 دقايق يبقي ده اسمه إيه؟ لما من زمان يضرب لك أغاني عالإنترنت ويسربها وطبعا لا أنا ولا الشاعر أخدنا أجور مرة واتنين وتلاتة ده يبقي اسمه إيه؟”.

وفي تدوينة أخرى كشف الخيامي عن الأغنية التي يزعم أن تامر سرقها منه، وهي أغنية كان من المفترض أن يعمل عليها الفنان المغربي فريد غنام وكتب الخيام: “الأغنية اللي بتكلم عنها إن تامر سرق فكرتها وجزء من لحني اللي حوّره عشان يقول إنه لحنه هي الديو اللي عاملها مع الشاب خالد. الأغنية دي أصلا فكرتي وتوزيع خالد نبيل والتراك عندي عالميل من 3 سنين وده يثبت حقي. الغنوة دي كانت ديو تامر مع فراولة (فريد غنام) اللي كان مع شيرين في “ذَا فويس”، وبالفعل كلمنا الولد وللأسف تامر طلب مني أطلب من فراولة إنه يكتب عبر “” وفايسبوك” إن أمنية حياته يشتغل مع نجم الجيل العظيم تامر حسني”.

وأضاف: “وبالفعل طلبت من فراولة ونفذ الولد يا عيني.. تامر حب يأڤور شوية فقالي شيرين حتزعل وتقول إني أخدته منها قولتله شيرين بقالها سنة ما عملتش حاجة للولد.. فنجم الجيل قالي قول لفراولة ينزل فيديو عبر “” يقول إني دخلت ذَا فويس أصلا عشان تامر يشوفني ويساعدني ويدعمني على أساس إن تامر بيدعم المواهب”.

916bf7898d.jpg

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

التالى بالفيديو… إليسا تفقد الوعي على المسرح

ما رأيك بالشكل الجديد للموقع؟

الإستفتاءات السابقة